Główne powody ku temu, dlaczego warto postawić na SEO i blog firmowy

Kiedy decydujemy się na założenie bloga firmowego, otrzymujemy możliwość publikowania dowolnych artykułów, natomiast mamy również szansę na to, aby promować swoją stronę internetową. Jeśli dopilnujemy systematycznych publikacji, przyniesie nam to masę korzyści, które dotyczą nie tylko samego pozycjonowania, ale również konwersji. Dlaczego jest to tak istotne, aby poświęcić trochę czasu na prowadzenie swojego firmowego bloga?
W sytuacji, kiedy dopiero zostanie założony blog SEO funkcjonować nie będzie, gdyż konieczne jest podjęcie dodatkowych działań. Należy doskonale wiedzieć, czego one dotyczą, a także co mogą nam przynieść, jeśli podejdziemy do tego na poważne i będziemy skrupulatni.
Linki naturalne i ich pozyskiwanie
To o czym warto wiedzieć, to że doskonale napisany artykuł może stać się viralem, czyli treścią promowaną naturalnie przez użytkowników. Odnośniki zaczną pojawiać się w mediach społecznościowych na tablicach i innych miejscach, co dla Google będzie sygnałem, że warto podnieść pozycję danej strony, gdyż są tam wartościowe treści. Co więcej, niektórzy autorzy linkują artykuły również na swoich własnych blogach, jeśli te okażą się interesujące, a to sprawi, że treść naszego bloga będzie działać z procesem link buildingu.
Istota świeżej i aktualnej treści na blogu
Dla Google, największą wartość mają te witryny, które systematycznie rozwijają swój content. Jeśli liczba podstron z interesującymi treściami będzie się powiększać, oznacza to tylko, że strona rozwija się prawidłowo, a także spełnia wymagania klientów. Każdy unikalny i aktualny wpis, ma spory wpływ ma lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie blog to bardzo istotny element.
Pozycjonowanie, a content marketing i jego ogromny potencjał
Ostatni doskonale widać to, że wiele firmy inwestuje w content marketing, a dokładnie w treści, które przygotowuje się dla użytkowników, ale też potencjalnych klientów, którzy mogą zainteresować się naszą ofertą produktów lub usług. Gdy nasze artykuły zostaną wzbogacone o infografiki czy też wideo, będą edukacyjną treścią dla internauty, a tym samym będą przekazywać ważne informacje i dane, np. w formie poradników. Oznacza to, że posiadają one potencjał, aby generować większy ruch oraz konwersję, ale również kreować pozytywny wizerunek marki i jej większą rozpoznawalność. Jeśli chcemy, by postrzegano nas jako profesjonalistów z danej branży, SEO oraz firmowy blog jest dobrą metodą.
Linkowanie wewnętrzne i jego pozywane działanie
Wszelkie, publikowane na naszym blogu treści, mogą stać się doskonałym narzędziem do wewnętrznego linkowania. Jeśli umieścimy na blogu odnośniki, czekają na nas dwie istotne korzyści. Bardzo mocno zostanie wsparte indeksowanie strony, a dodatkowo roboty Google dowiedzą się, które podstrony są tymi najważniejszymi, kierując jednocześnie użytkowników do tych wpisów, które mogą dotyczyć konkretnego tematu, usług, bądź też produktów.
Większa konwersja za pomocą bloga firmowego
Dzięki blogom oraz skutecznemu SEO, możliwe jest budowanie dobrych relacji z klientami, chociażby pomagając w podejmowaniu decyzji zakupowych. Dobrym rozwiązaniem jest chociażby wysyłanie newsletterów, która pełni rolę informacji o nowych przedsięwzięciach, akcjach, a także promocjach. Istnieje możliwość legalnej budowy bazy mailingowej, która będzie skuteczna. Nasz blog może pomóc nam w pozyskiwaniu adresów, np. poprzez umieszczenie specjalnego przycisku, który będzie zbierał subskrypcje.
Opłacalne jest też stawianie na teksty eksperckie, które pozwalają na ukazanie wszystkim naszego doświadczenia, ale też doskonałej znajomości branży. Jest to również okazja ku temu, aby skutecznie budować swój wizerunek, jako profesjonalisty w danej dziedzinie. Doskonale odbierane są również różnego rodzaju poradniki, ale też słowniki, które tłumaczą użytkownikom to, na czym polegają prowadzone przez nas działania.